آرامیسآرامیس، تا این لحظه: 11 سال و 6 ماه و 6 روز سن داره
رومیسارومیسا، تا این لحظه: 8 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره

پرنسس آرامیس و پرنسس رومیسا

سلام! به وبلاگ من و خواهرم خوش آمدید.

نام گذاری آرامیس

1391/10/16 14:17
نویسنده : مامان مرضیه
10,079 بازدید
اشتراک گذاری

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

 فونت زيبا ساز فونت زيبا ساز

   فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

طبق ظواهر همه بهم میگفتند بچه ات پسره ما هم دنبال اسم پسر بودیم تا بابا کامرنش گفت کیانسا و منم گفتم رایان، ولی چیزی نگذشت که متوجه شدیم قند وعسل ما دختره و دوباره از اول تو اینترنت گشتیم دنبال اسم دختر، برای ما ایرانی بودن اسم خیلی اهمیت داشت. من دیانا رو پسندیدم و باباش آرمیتا رو. یه روز اتفاقی باباش اسم آرامیس اومد تو ذهنش که اسم اودکلن قدیمی بوده که بابای خدابیامرزش داشته، وقتی بابا این اسمو پیشنهاد داد منم خیلی خوشم اومد و این شد اسم حتمی دخترمون. اما وقتی که بابا رفت شناسنامه بگیره ثبت احوال قبول نکرد و گفتند این اسم خارجیه (آرامیس اسمی است فرانسوی الاصل به معنای آرامش جان، معشوقه و گل زرد که به تازگی وارد واژگان فارسی شده) معنی این اسمو ما از سایت فیلتر شده فرهنگ دهخدا پبدا کردیم اما اونا قبول نکردند که این اسمو بذارند گفتند آرتامیس میتونید بذارید اون موقع این اسم به نظرمون خیلی اسم سختی اومد (اما الان پشیمان شدیم که چرا این اسمو نگذاشتیم). حتی بابا کامران ثبت احوال مرکزی هم رفت ولی فایده ای نداشت. مونده بودیم چی کار کنیم چون ما این اسمو خیلی دوست داشتیم واسه همین مجبور شدیم صداش کنیم آرامیس و تو شناسنامه اش اسم دیگه ای بداریم. اما چه  اسمی؟ درحالی که داشتیم نظر مادر بزرگهای آرامیس و عمو مهرانشو میپرسیدیم، من چشمم اوفتاد به کاغذی که کامران روش نوشته بود آرمیتا = عشق پاک! این اسم به دلم نشست و همه هم با این اسم موافق بودند. ما هم اسم آرامیس جانو تو شناسنامه گذاشتیم آرمیتا با اینکه دوست نداشتیم دو اسمه بشه ولی اسم آرمیسو خیلی دوست داشتیم اگرچه که آرمیتا هم قشنگه. هنوزم من دنبال یه موقعیتی ام که برم اسمشو تو شناسنامه تغییر بدم بذارم آرامیس.

انشاالله نامدار باشی عزیز دل مادر!

اگر کسی تجربه ای در این زمینه داره لطفاً در قسمت نظرات همین بخش برام بنویسه. ممنون میشم!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان علیرضا
13 بهمن 91 21:15
ایشالا درست بشه
آرامیس اسم قشنگیه

ممنون مامان علیرضا!
parisa
15 اردیبهشت 92 18:51
سلام . نی نی ما هفته دیگه یعنی 22 اردیبهشت بدنیا میاد . ما هم همین اسمو براش در نظر گرفتیم یعنی واقعا نمیشه ???

سلام پریسا جان مبارک باشه
به سلامتی انشاالله به دنیا بیاد
عزیزم 30 تومان زیرمیزی خرجشه، به احتمال زیاد میذارن، این موضوع رو بابای آرامیس اون موقع نمیدونست حالا من باید بدوام دنبال تغییر اسمش.
راستی من نتونستم وبتونو باز کنم!
سمانه
19 شهریور 93 16:33
سلام عزیزم نینیت مثل اسم ناز و جیگره منم 7ماهه باردارم عاشق اسم ارامیسم تاحالا کسی تونسته این اسمو بزاره؟من چی کار کنم؟؟من فقط این اسمو دوست دارم بهم ارامش عجیبی میده عزیزم ایمیلتو چک کن
سمانه
19 شهریور 93 16:45
سلام عزیزم نینیت مثل اسمش ناز وجیگره منم 7ماهه باردارم عاشق اسم ارامیسم بهم ارامش عجیبی میده تا حالا کسی اسمو ثبت کرده؟ شما تونستی عوض کنی؟من فقط همین اسمو میخوووووام خواهش میکنم جواب بده سمانه جان بهتون ایمیل زدم
سمانه
27 شهریور 93 17:18
سلام عزیزم ماشالا دخترت مثل اسمش نازه تونستی اسمشو تغییر بدی کسی این اسمو گذاشته//؟من میخوام همین اسمو بذارم نمیشششششه یعنی/ سلام عزیزم ممنون نه متاسفانه نتونستم یه بار پارسال رفتم ثبت احوال گفتند نمیشه، بعد انتخابات بیایید شاید قوانین تغییر کنه ولی من دیگه وقت نکردم برم.
فرزانه
5 اسفند 93 5:03
سلام عزيزم آراميس اسم خيلي قشنگيه . دختر منم 27.7.93 به دنيا اومد و نذاشتند اسم آراميس بذارم ولي آرميس و داشتند ماهم به خاطر همين مجبور شديم بذاريم آرميس . آرميس رو هم دوست دارم ولي از اينكه بعضي آرمين صدا مي زنند خيلي ناراحت ميشم . و اينكه از طرفي گويا ارميس اسم پسرمم هست . بهر حال ما اسم دخترمون رو آرميس گذاشتيم اميدوارم بچه هامون گذشته علاوه بر اسم قشنگ زندگي قشنگي پيشرو داشته باشند.....
فرزانه
5 اسفند 93 5:09
سلام آرميس اسم خيلي قشنگيه البته كه آرميتا هم خيلي قشنگه دختر منم 27.7.93 به دنيا اومد . منم ميخواستم آراميس بذارم ولي قبول نكردند چون آرميس و داشتند ما هم مجبور شديم آرميس بذاريم ولي از اينكه بعضي ها آرمين صدا ميكنند واقعا ناراحت ميشم و اينكه گويا اسم ارميس اسم پسر هم هست . به هر حال ما اسم دخترمو ن و آرميس گذاشتيم . انشالله بچه هامون علاوه بر نام قشنگ زندگي قشنگي رو پيشرو داشته باشند .......
فرزانه
5 اسفند 93 5:11
سلام آرميس اسم خيلي قشنگيه دختر منم 27.7.93 به دنيا اومد . منم ميخواستم آراميس بذارم ولي قبول نكردند چون آرميس و داشتند ما هم مجبور شديم آرميس بذاريم ولي از اينكه بعضي ها آرمين صدا ميكنند واقعا ناراحت ميشم و اينكه گويا اسم ارميس اسم پسر هم هست . به هر حال ما اسم دخترمو ن و آرميس گذاشتيم . انشالله بچه هامون علاوه بر نام قشنگ زندگي قشنگي رو پيشرو داشته باشند .......
مامان مرضیه
پاسخ
ممنون فرزانه جان دختر گل شما هم انشا الله نامدار باشه اگه وبلاگ دارید آدرسشو برام بذارید منم دختر خوشکلتونو ببینم چرا آرامیس صداش نمیکنید؟ ممنون از اینکه تجربه اتونو برام نوشتید!